fredag 30 januari 2009

Hörni!

Min man är hemma och bakar.

Bakar! Förstår ni?

Vilken tur har inte jag liksom, helt fantastiskt.

Måste smälta det här ett tag... (Hoppar upp och ner i stolen en smula)

Jag har alltså en man som är hemma och bakar matbröd.

Wonderful!

Bakar.. jag säger då det jag, trodde nog himlen skulle rämna innan jag hittade en sån pärla. Jag kan alltså ha gjort något bra i livet för att förtjäna detta. Jag vet inte riktigt vad, men det måste ha varit något storslaget.

Han är storslagen den mannen.

(Tillägg: ok, jag har nyss pratat med mannen. Han är väldigt upprörd för tydligen är det väldigt svårt att baka bröd. Särskilt om man glömmer jäsningstider och sånt som gör att man får skruva bort ungsluckan för att huvudtaget få in bröden i ugnen.)

Nu talar vi inte mer om det här. Tror inte han vill det heller.

9 kommentarer:

  1. Upprörelse råder här. Upprörelse och en massa massa bröd. Fattar inte att man inte alltid låter skiten jäsa sådär länge, det blir ju mer bröd liksom ^^

    SvaraRadera
  2. äh, jag är då avis på brödbakandet om limpjäkeln så blev 3x3 meter.

    och ooouuu, vad du är söt!!! som värsta maffiawoman. "ge mig mått och önskemål och se det som fixat."
    här skall måttas!! :)

    SvaraRadera
  3. e han grym på att baka då?=)

    SvaraRadera
  4. haha självklart=) män ska oxå stå i köket..kvinnor måste oxå kunna luta sig bakåt o softa hehe

    SvaraRadera
  5. Ja, jösses.
    Nyförälskens fördelar.
    Hör av er om 12 år.

    =)
    Då skall vi se vem som bakar. Och vad.

    SvaraRadera
  6. OBS.
    Nyförälskelsens fördelar, skall det vara.
    Och inget annat!

    SvaraRadera
  7. har för mig ikea hade fel mått, men ska kolla efter en extra gång ifall. man är ju liite småförvirrad. ;) ska mäta & kolla katalogen.

    och tack så jättemycket, du är en ängel.

    SvaraRadera
  8. Huvudsaken är ju att han försöker;)

    SvaraRadera
  9. Haha, skruva bort ungsluckan???

    Ja, jag VILL följa med och kryssa. Men jag vet inte om min ekönåmy tillåter det. Ajll häv ö anatör tak vitt maj ekonomiska rådgivare (samvetet).

    "Coraline" verkar lagom för mina nerver också. Har faktiskt precis beställt hem boken också. (:

    SvaraRadera