torsdag 29 januari 2009

Ford-fan.

Eh, vad?

Igår hade jag kanske lite bråttom när jag skulle öppna bakdörren på Forden som varit fastfrusen i veckor. Jag fick tillslut med mig hela handtaget serni. Jonas tyckte jag var stark, (tack älskling) men det hör ju inte till saken.

Till saken hör ju att jag numer inte har något handtag på bakdörren. Inte nog med att bilen är fallfärdig under huven, nu ser den fallfärdig ut på utsidan också. Jävla skit.

Så.

Jag begav mig ut på the world wide web efter ett begagnat handtag och sökte på diverse bildemonteringar. Ett bättre begagnat i rätt färg kostade mellan 75-200 kr på de flesta ställen och det kunde jag ju gå med på så jag skickade en förfrågan till nåt skitställe i Södertälje.

Svar: 240:- för handtag och 200:- för frakt. Så det kostar som ett nytt, du kan lika gärna köpa det....

Mitt svar: 200 för frakt?!!! Jag vill väl inte ha en hel dörr heller din åsna!

Något säger mig att latheten hos folk som jobbar på sådana ställen är extremt hög och att pilla i ett handtag i ett kuvert och sätta på 6 frimärken är tydligen alldeles för jobbigt.

Måste skriva och klaga någonstans nu med detsamma.

Tjolän.

3 kommentarer:

  1. Var det http://www.laga.se/ du kollade?


    Och det låter som vissa försäkringsbolags agg mot motorcykelägare. Man får ju inte neka försäkringar enligt svensk lag (har jag hört - källa okänd)

    Trygg Hansa ville ha 45.000 kr. per år för min sporthoj jag hade för något år sedan. 45.000 kr. per år.

    Ahaaa....
    "Ni vill alltså inte att jag försäkrar min cykel hos er?"

    "Ja, så kan man väl se på det!"

    SvaraRadera
  2. Och du är världens bästa riktiga mamma darling =) Och flickvän då såklart.. pöss

    SvaraRadera
  3. Jag gillar det faktum att du skrev ordet "ung" med fet stil. Det fick mig att känna mig yngre.

    Eller ville du betona ordet med ironi?
    Svårt att veta med dig nämligen.

    =)

    SvaraRadera