fredag 6 mars 2009

Dagens arga:

Alltså, jag kan bli så jävla förbannad. Läs om Karolina Lassbo här.

Stackars dumbom som köpte en lägenhet för sina sparpengar (läs: hon har tjänat MYCKET pengar) och nu har hon inte råd att bo kvar i sin fina håla. Stackarn. Sen passar hon på, genom kontakter, att få detta nerpräntat som "Glamourprinsessans kris" i nån jävla nättidning. En slags jobbsökarannons De Luxe om ni frågar mig.

"Jag får väl flytta till Kiruna eller nåt". Vilket jävla uttryck?! Jamen gör det då tänker jag, vad är så farligt med det? Hela artikeln skriker tyck synd om mig och det gör mig illamående. Jag var faktiskt lite stolt över den här bruden ett tag, jag vet ju vem hon är eftersom hon är från lilla Falun, men det här var fan droppen. Dessutom har hon tackat nej till att blogga i Aftonbladet för att arvodet var lägre än det hon krävde! Det är ju så man vill spy. Nehej, då kan du sitta där och skylla dig själv för att du var för snål för att gå med i A-kassan en gång i tiden. "Jag har ju boendekostnader på 14.000:-" Jaha?

Hon har inte råd att bo kvar, men hon har råd att tacka nej till lättförtjänta pengar genom att blogga? Vilket stolpskott. Må du aldrig hitta ett jobb och må dina CSN-räkningar begrava dig i en stor hög på hallmattan i all din högfärd. Amen.

1 kommentar: